Akékoľvek sviatky sú spojené s nadmernou konzumáciou jedla. A ako všetci veľmi dobre vieme, nehovoríme o žiadnych ľahkých šalátikoch a ovocných misách. Slovenská kuchyňa je celkovo založená, na pomerne vysoko kalorických, mastných a tučných surovinách. Aj pri tom najväčšom zapretí, sa prejedaniu počas sviatkov nevyhneme. Stačí prísť na návštevu ku švagrovcom a diéta skončila. Veď odmietnuť pohostenie, sa predsa nesluší. Ak si však dáte trošku pozor, dokážete aj sviatky prežiť bez toho, aby ste nasledujúce mesiace museli zhadzovať nadbytočné kilá.

sůl

 


  • Zapamätajte si, že bravčovú masť a klasický olivový olej, môžete nahradiť o čosi zdravšími a hlavne ľahšími surovinami. Dnes dostanete množstvo druhov rôznych olejov, ktoré navyše jedlu dodajú nezvyčajnú chuť. Ideálnou náhradou je samozrejme olej olivový a na vyprážanie rezňov skúste použiť kokosový olej. Ak sa za nič na svete nechcete vzdať klasickej masti a oleja, nikdy ich nepoužívajte na viackrát. Prepálené tuky sú pre telo dvakrát tak horšie.


 salát


  • Množstvo pokrmov a hlavne šalátov, sa u nás doslova zalieva majonézou. Skúste ju iba trochu premiešať s kyslou smotanou alebo jogurtom. Chuť to nijako výrazne nezmení, ale do svojho tela dostanete o čosi menej ťažkého jedla. Dobrou alternatívou sú aj domáce dressingy. Obyčajný biely jogurt, lyžica horčice, kvapka oleja, trošku soli a citrónová šťava, dokážu urobiť so šalátom divy.


 


  • Ďalšou zmenou, ktorú môžete vyskúšať pri šalátoch, je zelenina. Namiesto tej sterilizovanej, skúste používať čerstvú. Môžete ju tepelne upraviť, ale aj napriek tomu v nej ostane viac dobrého, ako v naloženej zelenine.


 


  • Šetrite so soľou a cukrom. Hlavne pri koláčoch môžete siahnuť po rôznych náhradách, ako je napríklad stévia, alebo použite aspoň med. Čo sa soli týka, poznáme rôzne „zdravšie“ verzie, ako himalájsku, alebo halitovú soľ.


 med


  • Dôležité je aj obdobie po sviatkoch. Prvú vec, ktorú by ste mali urobiť je https://www.aktivko.sk/viete-co-by-ste-mali-urobit-detoxovat/ . Doprajte svojmu telu trošku očisty. Jedzte viac zeleniny, ovocia a ľahkých jedál. Postačí taký týždeň, alebo dva a naše telo sa opäť vráti do rovnováhy.

Ako prežiť sviatky v zdraví
5 (100%)2