Ako funguje dropshipping?
Keď je vykonávaný správne, môže byť dropshipping mimoriadne prospešný pre elektronický obchod. Namiesto toho, aby ste sa museli starať o skladovanie tovaru sami, dropshipping vám umožňuje vytvoriť systém, kde sú zakúpené tovary zasielané priamo od vášho výrobcu k zákazníkovi.
Zatiaľ čo to môže znížiť režijné náklady, mnohí podnikatelia nedokážu zachytiť tieto výhody z dôvodu niekoľkých rutinných chýb. Tu je bližší pohľad na chyby, ktorým sa treba vyhnúť pri nastavovaní dropshippingu pre váš obchod:

eshop

1. Vybratie nesprávneho dodávateľa
Jedným z najdôležitejších rozhodnutí je výber správneho dodávateľa. Váš dodávateľ bude mať vplyv na všetko, od kvality výrobku až po dodacie lehoty, takže je nevyhnutné vybrať niekoho, kto poskytne potrebné výsledky.
Okrem preskúmania recenzií a odporúčaní zvážte zadať testovaciu objednávku. To vám prinesie skúsenosti z prvej ruky a umožní zistiť, či výrobky spĺňajú vaše očakávania.

2. Stať sa závislým od jediného dodávateľa
Hoci vybratie kvalitného dodávateľa je rozhodujúcim prvým krokom, nedovoľte, aby ste sa s ním uspokojili. Čo sa stane, ak váš dodávateľ vyčerpá zásobu jednej z vašich najpredávanejších položiek? A čo je ešte horšie, čo keď úplne vypadne? Ak ste vložili všetky vajíčka do jedného košíka, takéto problémy by mohli ohroziť váš obchod.

Vždy majte záložného dodávateľa. Ak sa niečo stane s vašim hlavným dodávateľom, stále budete môcť uskutočňovať predaj a plniť objednávky zákazníkov. Buďte však opatrní, aby vaša zmluva s primárnym predajcom nezakazovala objednávať od iných.

3. Žiadne sledovanie po zakúpení
Zákazníci chcú vedieť, kedy dostanú objednávku po zakúpení z online obchodu. Napriek tomu, príliš veľa nových podnikov zameraných na dropshipping predpokladá, že ich interakcie so zákazníkom skončia v okamihu, keď kliknú na tlačidlo Pokladňa.

elektronický obchod

Nedostatok komunikácie sotva ubezpečí vašich zákazníkov o kvalite vášho podnikania – namiesto toho by si mohli myslieť, že váš obchod bol podvod!
Ak chcete svojim zákazníkom poskytnúť pokoj a vyhnúť sa sťažnostiam, uistite sa, že ste s pomocou dodávateľa poskytli ľahko použiteľný systém sledovania objednávok. Ak je objednávka potvrdená alebo odoslaná, pošlite aktualizácie e-mailu. Konzistentná komunikácia je dôležitá najmä vtedy, keď dôjde k omeškaniu dopravy alebo ak je položka dočasne vyčerpaná. Poskytovanie kvalitných služieb v tomto ohľade je kľúčom k udržaniu spokojnosti zákazníkov.

4.3
06