Poznáte to. Vonku sa ochladzuje, slnko je zubaté a skrýva sa poza mraky, častejšie prší, na človeka padá jesenná depresia. Takisto je obdobie, kedy sa človek skôr nachladí, viac hrozí angína či chrípka. Preto je dobré chrániť sa nielen viacerými kusmi oblečenia ale aj konzumáciou teplejších nápojov. Poďme sa pozrieť na pár receptov chutných a teplých nápojov, ktoré si môžete jednoducho pripraviť v pohodlí domova.

skořice

1.      Zázvor a med
Najlepšie na posilnenie vašej imunity v jeseni a takisto v zime je zázvor a med. Pokiaľ pridáte ešte čerstvú citrónovú šťavu a doplníte to o nejaké to ovocie, napríklad čučoriedky, vznikne pochúťka na dlhé zimné večery. Variť vo vode by ste mali len plátky alebo nastrúhaný zázvor a do rovnakej vody môžete pridať čučoriedky. Po odstavení z variča doplniť už len šťavou a dvoma lyžicami medu.

2.      Domáce varené víno
Milujete varené víno v čase vianočných sviatkov? Prechádzanie sa pomedzi stánky s príjemnou sladkou vôňou? Túto atmosféru si môžete ľahko priniesť aj domov a to tým, že si kúpite originálne korenie určené pre varené víno. Nasypete množstvo podľa návodu do zohriateho vína. Druh vína je len a len na Vás aj keď odporúčame suché, pretože zmes ho pomerne osladí. Podľa chuti potom stačí pridať celé kusy škorice, prípadne klinčeky. Na ozdobu použite kolieska pomaranču alebo citrónu.

svařené víno

3.      Malinová čokoláda
Telo do plaviek momentálne riešiť nemusíte, skôr je potreba zahnať depresiu – na to Vám stopercentne pomôže čokoláda. Čo tak spojiť ju s ovocím? Budeme potrebovať tmavú čokoládu, plnotučné mlieko, malinový sirup a maliny. Dvesto gramov horkej čokolády polámeme do hrnca a následne pridáme 250 ml teplé mlieko. Miešame, kým sa kúsky čokolády nerozpustia a do pohára pred naliatím obsahu nalejeme malinový sirup podľa vlastnej chuti. Dochutíme malinami a jesenná dobrota je hotová. 

Nápoje na spríjemnenie jesene
5 (100%)2